Letní údržba silnic ve Zlínském kraji bude stát kolem 14 milionů korun

Politika a ekonomika 12. 7. 2010 | Autor:
ZLÍN - Přes 14 milionů korun vynaloží Ředitelství silnic Zlínského kraje v létě na takzvanou souvislou údržbu silnic II. a III. třídy. Vojtěch Cekota za společnost agentuře Mediafax řekl, že udržovacími nátěry či pokládkou mikrokoberců se zlepší technický stav 11 úseků silnic o délce 13,7 kilometru. Technologie s...
ZLÍN - Přes 14 milionů korun vynaloží Ředitelství silnic Zlínského kraje v létě na takzvanou souvislou údržbu silnic II. a III. třídy. Vojtěch Cekota za společnost agentuře Mediafax řekl, že udržovacími nátěry či pokládkou mikrokoberců se zlepší technický stav 11 úseků silnic o délce 13,7 kilometru. Technologie souvislé údržby představují levnější variantu zlepšování technického stavu silnic, než je odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi. V případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dva centimetry, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům. Práce jsou hrazeny z provozních prostředků Ředitelství silnic Zlínského kraje určených pro opravy a údržbu silnic a jejich příslušenství. Při použití technologie takzvaného udržovacího nátěru se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od dvou do osmi milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu a vytváří během tří dnů na povrchu komunikace potřebnou kompaktní vrstvu. Tento postup se při realizaci dvouvrstvého nátěru opakuje. \"Po vozovce mohou automobily okamžitě jezdit. Motoristé zde však musí na několik dnů snížit rychlost na 30 kilometrů v hodině. Na to je upozorní dopravní značení. Pokud někdo tuto rychlost překročí, vzniká poměrně velké riziko odlétávání kaménků a rozbití oken jiných vozidel,\" podotkl Cekota. Technologie položení mikrokoberce za studena spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu stírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje 30 až 60 minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Silniční provoz bývá při těchto pracích usměrněn světelnou signalizací do jednoho jízdního pruhu. Tato technologie se používá na více zatížených vozovkách a v průtazích obcemi. Práce na souvislé údržbě krajských silnic potrvají do konce srpna.

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam