Zlínská dopravní společnost dostala nabídku zprovoznit polským kolegům historický trolejbus
ZLÍN - Pracovníci dopravního podniku z polské Gdyně oslovili Dopravní společnost Zlín-Otrokovice jako jednoho z možných dodavatelů, který by pro ně zajistil opravu starého trolejbusu 9Tr pro historickou linku v přístavu na pobřeží Baltského moře. Agentuře Mediafax to řekl technik společnosti Petr Červený.
Polské doprav...
ZLÍN - Pracovníci dopravního podniku z polské Gdyně oslovili Dopravní společnost Zlín-Otrokovice jako jednoho z možných dodavatelů, který by pro ně zajistil opravu starého trolejbusu 9Tr pro historickou linku v přístavu na pobřeží Baltského moře. Agentuře Mediafax to řekl technik společnosti Petr Červený.
Polské dopraváky zaujaly výsledky práce týmu údržby zlínské dopravní společnosti na rekonstrukci historického trolejbusu, který vozí ve Zlíně a v Otrokovicích cestující při slavnostních příležitostech. Tři technici ze Zlína už navštívili Gdyni, aby si prohlédli starý vůz 9Tr a zvážili, zdali by se Dopravní společnost Zlín-Otrokovice mohla o takovou zakázku ucházet. Až se Poláci definitivně rozhodnou o dodavateli, přivezou nyní nepojízdný trolejbus 9Tr, aby byl kompletně repasován a obnoven do podoby funkčního historického vozidla.
Práce na obnově tohoto trolejbusu potrvají asi do října příštího roku, kdy se historický trolejbus vrátí opět do Gdyně. \"V Gdyni má jezdit od listopadu 2011 ve městě o víkendech dokonce speciální historická linka, na kterou bude nasazován jak obnovený trolejbus 9Tr, tak další historický vůz Saurer a historický vůz Jelcz,\" konstatoval Červený.
Dopravní podnik Gdyně má pro repasování připraven trolejbus 9Tr, který byl vyroben ve Škodě Ostrov v roce 1975. Jde o vozidlo se stykačovou regulací. Konkrétně tento vůz jezdil shodou okolností řadu let ve Zlíně a Otrokovicích. Potom byl prodán a převážel další roky cestující v Opavě. Za účelem repasování na historický vůz byl později tento trolejbus prodán z Opavy do polského Lublinu, kde však asi devět let odpočíval v tamějším dopravním podniku nečinně v hale. Asi před rokem se jeho novým vlastníkem stal Dopravní podnik v Gdyni.
Polské přístavní město Gdyně má asi 250 tisíc obyvatel. Tamní dopravní podnik má v provozu 84 trolejbusů. Trolejbusy jezdí v Gdyni od roku 1943, ve Zlíně začaly jezdit o rok později. Trolejbusy ve Zlíně i v Gdyni používají stejnou napěťovou soustavu 600 voltů. Na rozdíl od České republiky není v Polsku trolejbus považován za drážní vozidlo. Polské trolejbusy proto musí mít registrační značku jako autobusy či jiná silniční vozidla.
reklama