Zlínské divadlo odehraje premiéru Čapkovy komedie Věc Makropulos

Kultura 18. 9. 2010 | Autor:
ZLÍN - Nová sezona Městského divadla Zlín odstartuje v sobotu detektivní komedií Karla Čapka Věc Makropulos v režii uměleckého šéfa divadla Petra Veselého. Mluvčí divadla Hana Šmardová agentuře Mediafax řekla, že premiéra začne v 19 hodin v rámci slavnostního zahájení 65. sezony. Věc Makropulos Karla Čapka patří k...
ZLÍN - Nová sezona Městského divadla Zlín odstartuje v sobotu detektivní komedií Karla Čapka Věc Makropulos v režii uměleckého šéfa divadla Petra Veselého. Mluvčí divadla Hana Šmardová agentuře Mediafax řekla, že premiéra začne v 19 hodin v rámci slavnostního zahájení 65. sezony. Věc Makropulos Karla Čapka patří k nejslavnějším a nejhranějším českým hrám u nás i ve světě. V současné době se Věc Makropulos hraje nebo zkouší na několika scénách v České republice. Jednou z nich je i Národní divadlo Praha, kde ji připravuje slavný americký režisér Robert Wilson. Věc Makropulos se vrací do Zlína už podruhé, poprvé byla uvedena v režii Miloše Slavíka v roce 1979. \"Čapek je pro mě velmi zručný řemeslník. Díky tomu, že režíroval a že měl manželku herečku, velmi přesně věděl, co divadlo vyžaduje, co to je dialog, co to je pointa, kudy se má vést. Situace jsou napsané velmi zručně. To, co mu utíká, jsou konce her,\" podotkl režisér Petr Veselý. Děj hry se odehrává v roce 1922. Takřka staletý právní spor mezi rodinou Gregorů a Prusů o velký majetek - statek Loukov, se blíží k rozřešení. V poslední den soudního přelíčení se zničehonic do případu vmísí tajemná žena, slavná uhrančivá zpěvačka Emilia Marty. A právě ona svými informacemi, kde lze nalézt doposud neznámé důkazy o dědictví, zcela změní rozhodování soudu. Zpěvačce ani tak nejde o vyřešení procesu, ale o vlastní život. Tématem zkoumání a vyšetřování se stane sama Emilia Marty - odhalování tajemství její minulosti vnáší do komedie detektivní zápletku. Souběžně s tímto pátráním jsou odhalovány charaktery ostatních postav. Autorem scény je stálý spolupracovník režiséra Veselého Milan Popelka, kostýmy navrhla Zuzana Štefunková - Rusínová. \"Scénografie je stylizovaná, nicméně vychází z období, kdy se hra odehrává, kdy byla napsaná, z expresionismu. Ve scéně jsou pouze černá a bílá, žádná jiná barva tam není,\" upřesnil Veselý. Scénu dokreslují kostýmy z roku 1922, které byly ušity podle dobových střihů.

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam