Nejkvalitnější silnice ve Zlínském kraji jsou na Uherskohradišťsku, naopak nejhorší na Kroměřížsku

Co se děje 15. 11. 2010 | Autor:
ZLÍN - Nejlepší vozovky II. a III. třídy má v rámci Zlínského kraje Uherskohradišťsko, na druhém místě skončilo Vsetínsko, třetí pozici zaujímá Zlínsko a nejhůře dopadlo Kroměřížsko. Agentuře Meduiafax to v pondělí řekl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Výsledky podle Malého vyplynuly ...
ZLÍN - Nejlepší vozovky II. a III. třídy má v rámci Zlínského kraje Uherskohradišťsko, na druhém místě skončilo Vsetínsko, třetí pozici zaujímá Zlínsko a nejhůře dopadlo Kroměřížsko. Agentuře Meduiafax to v pondělí řekl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Výsledky podle Malého vyplynuly z letošního hodnocení stavu povrchu vozovek krajské sítě silnic nižší třídy, které si nechalo Ředitelství silnic Zlínského kraje zpracovat od externí firmy. Známka průměrného celokrajského hodnocení na pětibodové stupnici podle novelizovaného a tudíž přísnějšího technického předpisu činí 3,33. Stav vozovek je hodnocen pětistupňovou škálou jako ve škole. Jednotlivé stupně se označují: výborný (1), dobrý (2), vyhovující (3), nevyhovující (4) a havarijní (5). Stav povrchu vozovek II. a III. třídy se od roku 2004 každoročně mírně zlepšoval. Letos došlo k posuzování podle novelizovaného předpisu, který zahrnuje přísnější kritéria. Důsledkem toho je o několik desetin stupně horší známka. Pokud by se měla pro hodnocení použít kritéria starší verze předpisu, výsledné hodnocení by bylo 3,16, což je téměř stejná hodnota jako v loňském roce. Nejvíce cest ve Zlínském kraji získalo známku 4 - nevyhovujících silnic je ve Zlínském kraji 580 kilometrů. Stupeň číslo 2, tedy dobrý, získalo 413 kilometrů krajských silnic a 408 kilometrů bylo označeno pětkou, tudíž jde o havarijní stav. Celkem 197 kilometrů silnic obdrželo známku číslo 1 a 179 kilometrů ohodnotili odborníci stupněm číslo 3 s označením vyhovující stav. \"Daří se nám prodlužovat rekonstruované úseky ve výborném stavu. Zlepšuje se stav více zatížených silnic II. třídy. Nezbývá však už tolik prostředků na souvislou údržbu těch ostatních, takže tyto silnice se postupně propadají do stavu 3, 4 nebo i 5. Nemalou část provozních prostředků nám v posledních letech odčerpaly povodně. Na odstraňování mimořádných povodňových škod šlo v posledních dvou letech z našeho rozpočtu více než 20 milionů korun,\" konstatoval Malý. Pokud jde o horší stav silnic na Kroměřížsku, je v mnoha případech způsoben stavbou dálnice D1 nebo rychlostní silnice R55, kdy silnice III. třídy v okolí těchto velkých staveb neúměrně zatěžuje těžká nákladní doprava. Po dokončení stavby dálničních úseků by však jejich investor (Ředitelství silnic a dálnic) měl řadu přilehlých krajských silnic opravit.

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam