Ve Zlínském kraji slouží motoristům tři nové mosty

Co se děje 8. 12. 2010 | Autor:
ZLÍN - Tři nové mosty na cestách II. a III. třídy slouží motoristům ve Zlínském kraji. Agentuře Mediafax to oznámil Jan Vandík z tiskového oddělení Zlínského kraje. Jde o mosty v Senince, Loučce a Osvětimanech. \"Celková hodnota těchto tří investic dosáhla výše téměř 30 milionů korun, investorem byla krajská...
ZLÍN - Tři nové mosty na cestách II. a III. třídy slouží motoristům ve Zlínském kraji. Agentuře Mediafax to oznámil Jan Vandík z tiskového oddělení Zlínského kraje. Jde o mosty v Senince, Loučce a Osvětimanech. \"Celková hodnota těchto tří investic dosáhla výše téměř 30 milionů korun, investorem byla krajská příspěvková organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje,\" uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Jaroslav Drozd (ČSSD), odpovědný za oblast dopravy. Původní most na okraji obce Seninka přes stejnojmenný potok na silnici III/05741 byl v havarijním stavu. Nový most byl vybudován technologií tubosider, to znamená jako oblouk z vlnitého plechu, který je ukotven v betonové desce. Plechový oblouk má šířku 5,5 metru, výšku 2,15 metru a délku 47 metrů. V jeho blízkosti byla rovněž směrově upravena vozovka o šířce 7,5 metru. Během stavby se objevily problémy se sesouváním svahu vlivem spodní vody. Výstavba nového mostu přišla na 12 milionů korun. Most bude oficiálně zprovozněn 10. prosince, doposud je užíván v režimu stavby. Starý a nevyhovující most v Loučce byl zbourán a na jeho místě byl postaven most nový, za použití železobetonové rámové konstrukce. Vozovka na mostě je široká 6,5 metru, délka přemostění je 6,7 metru, výška nad dnem potoka 2,5 metru. Most byl zprovozněn v předčasném užívání, kolaudace bude provedena během prosince. Výstavba mostu stála 9,1 milionu korun. Problémy při výstavbě provázely nový most mezi obcemi Osvětimany a Medlovice na Uherskohradišťsku. Do stavby neustále prosakovala spodní voda. Nejdříve tedy bylo nutné vybudovat pažicí stěnu z ocelových štětovnic. Z jedné strany byla klenba mostu z bezpečnostních důvodů podepřena provizorní dřevěnou konstrukcí. I u tohoto mostu, který se stavěl v těsné blízkosti původního, byla použita stavební technologie tubosider. Do koryta potoka byla umístěna elipsovitá roura z vlnitého plechu o šířce čtyři metry, výšce 3,4 metru a délce 37 metrů. Ta byla zasypána štěrkopískovým materiálem. Na povrchu vznikla vozovka z asfaltobetonu o šířce 7,5 metru. Náklady na výstavbu mostu dosáhly výše 8,7 milionu korun. Most je zprovozněn v předčasném užívání, kolaudován bude během prosince.

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam