Na údržbu silnic ve Zlínském kraji musí silničáři už brát peníze mimo původní rozpočet
ZLÍN - Zimní údržba silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji stála za první část zimy 43,9 milionu korun. Ředitelství silnic Zlínského kraje tak musí využívat i další prostředky mimo původní rozpočet, řekl agentuře Mediafax to v pátek šéf silničářů Bronislav Malý.
\"Očekávali jsme rozhodně nižší ná...
ZLÍN - Zimní údržba silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji stála za první část zimy 43,9 milionu korun. Ředitelství silnic Zlínského kraje tak musí využívat i další prostředky mimo původní rozpočet, řekl agentuře Mediafax to v pátek šéf silničářů Bronislav Malý.
\"Očekávali jsme rozhodně nižší náklady. Jsme nuceni zapojit do financování zimní údržby i prostředky, které původně k tomuto účelu nebyly určeny. Rozpustili jsme v zimní údržbě i rezervní fond,\" uvedl Malý.
Kromě několika málo dnů vyjížděli v prosinci silničáři zmírňovat následky povětrnostních vlivů téměř denně, často s nasazením plné kapacity mechanismů a pracovníků. Vysoká byla i spotřeba posypových materiálů.
Na zimní údržbu v celém roce 2010 mělo Ředitelství silnic Zlínského kraje plánováno 112,5 milionu korun. V období od ledna do března 2010 se vyčerpalo asi 86 milionů korun. Skutečné náklady v období od října do prosince činí téměř 44 milionů. Celkové roční skutečné náklady na zimní údržbu jsou tedy asi o 18 milionů korun vyšší, než bylo plánováno v rozpočtu.
Na úhradu rozdílu použilo vedení společnosti téměř celý rezervní fond, vlastní výnosy organizace za rok 2010 a také část prostředků původně určených na projektové dokumentace.Zatímco zimní údržba krajských silnic v období od října do prosince 2010 stála 43,9 milionu korun, před rokem to bylo ve stejném období jen 25,7 milionu korun. V roce 2008 vydalo Ředitelství silnic Zlínského kraje 25,6 milionu korun.
Intenzivní sněhové srážky, rozmrzání a zamrzání povrchu vozovek a působení soli jsou příčinou vzniku výtluků. Pokud teplota vzduchu stoupne nad bod mrazu, silničáři se podle možností už nyní snaží největší nebo zejména nahodile se vyskytující výtluky opravovat studenou obalovanou směsí nebo poškozená místa alespoň označovat přechodným dopravním značením. Tyto zimní opravy však zpravidla nemají dlouhou životnost. Opravy výtluků s dlouhodobou životností budou moci silničáři zahájit až na jaře.
reklama