Chodníky se budou ve Zlíně opravovat kvalitněji a přitom levněji, tvrdí radní Viktorín

Co se děje 10. 2. 2011 | Autor:
ZLÍN - Podle zlínského radního Jiřího Viktorína (VV) se v minulých letech rekonstruovaly chodníky ve městě nevhodnými technologickými postupy a plýtvalo se i materiálem. Agentuře Mediafax řekl, že město chystá v tomto ohledu razantní změnu. Špatné technologické postupy a hýření materiálem mělo podle Viktorína za n
ZLÍN - Podle zlínského radního Jiřího Viktorína (VV) se v minulých letech rekonstruovaly chodníky ve městě nevhodnými technologickými postupy a plýtvalo se i materiálem. Agentuře Mediafax řekl, že město chystá v tomto ohledu razantní změnu. Špatné technologické postupy a hýření materiálem mělo podle Viktorína za následek zbytečně vysoké náklady na opravu chodníků. \"S tím je konec, plýtvat prostředky města se už nebude. Společně s odborníky z oblasti stavebnictví, příslušných odborů magistrátu a Technických služeb pracujeme na nových postupech, které zajistí nejen výrazné snížení nákladů, ale i vyšší kvalitu chodníků,\" řekl Viktorín, který projekt nazval Chodníky 300. Podle Viktorína, který se v oblasti stavebnictví pohybuje už více než 20 let, se bývalé vedení města opakovaně dopouštělo při zadávání zakázek na opravy komunikací pro pěší celé řady chyb. Zcela běžné podle něj bylo, že se veškeré původní betonové konstrukce, tedy například dlažba nebo obrubníky, pouze vyvezly na skládku Suchý důl a uložily v ceně asi 650 korun za tunu. Stejně se postupovalo i u podkladních konstrukcí, v jejichž případě stojí uložení na skládku asi 300 korun za tunu. To výrazně zvyšovalo náklady, takže Zlín platil za opravu metru čtverečního chodníků v průměru až 2500 korun včetně DPH, zatímco reálná cena se pohybovala kolem 1500 korun včetně DPH. Viktorín i mnozí odborníci jsou přesvědčeni, že lze zařídit, aby se původní betonové a podkladní betonové konstrukce ukládaly v Suchém dole bezplatně, protože jde o městskou skládku, a také se následně znovu využily. \"Tento betonový odpad se bude recyklovat a drtit a poté se zpětně použije do podkladních konstrukcí chodníků a komunikací. Jen za nákup materiálů tak město ušetří částku v řádech desítek milionů korun, protože na území Zlína je asi 300 kilometrů chodníků, které je nutné postupně opravovat. Už nyní je jejich značná část ve stavu, který není slučitelný s rokem 2011,\" konstatoval radní s tím, že řada obyvatel a návštěvníků Zlína upozorňuje na špatný stav chodníků oprávněně. Už na první poradě pracovní skupiny Chodníky 300 se její členové shodli na tom, že se musí prodloužit životnost chodníků, a to na minimálně 25 let. Nutné je také zvýšit nosnost těchto komunikací, aby vydržely pojezdy úklidové techniky. \"Podle nových pravidel a norem, které v rámci projektu vypracujeme, se budou chodníky opravovat v celém Zlíně, tedy nejen v centru, ale i v dosud opomíjených místních částech. Za tímto účelem v co nejkratším čase vytvoříme časový harmonogram, z něhož bude jasné, kdy a kde se budou chodníky rekonstruovat,\" dodal Viktorín. V loňském roce vynaložilo město na opravy chodníků částku 20,3 milionu korun.

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam