Kunovický letoun L 410 se po více než 40 letech dočká rozsáhlé inovace

Politika a ekonomika 22. 9. 2011 | Autor: mediafax
KUNOVICE - Kunovický letoun L 410 čeká velká proměna, která zajistí větší životnost, doletovou vzdálenost i samotnou rychlost stroje. Agentuře Mediafax to na čtvrteční tiskové konferenci řekla generální ředitelka společnosti Aircraft Industries v Kunovicích Ilona Plšková. Na trh by se měl nový letoun L 410 s označení...
KUNOVICE - Kunovický letoun L 410 čeká velká proměna, která zajistí větší životnost, doletovou vzdálenost i samotnou rychlost stroje. Agentuře Mediafax to na čtvrteční tiskové konferenci řekla generální ředitelka společnosti Aircraft Industries v Kunovicích Ilona Plšková. Na trh by se měl nový letoun L 410 s označením NG jako nová generace dostat přibližně v roce 2015. Nové typy nahradí postupně ty dosavadní. Na prototypu letounu se podílí celkem 13 různých společností a celý projekt nazvaný MOSTA bude stát 460 milionů korun. Finanční spoluúčast kunovické letecké společnosti je asi 160 milionů korun, přičemž 95 milionů korun půjde z rozpočtu Aircraft Industries a zbytek bude tvořit dotace. \"Modernizace letounu je nyní naším nosným výrobním programem. Nový letoun bude mít pozitivní dopad hned v několika oblastech. Modernizace se dočká například podvozek, protáhneme nosovou část, kde vznikne větší zavazadlový prostor. Nový letoun bude mít také silnější motor a obnovy se dočká i křídlo, kde hodláme použít nové materiály tak, aby jeho výroba byla méně náročná,\" poznamenala Plšková. Jak agentuře Mediafax doplnil hlavní konstruktér společnosti Miroslav Pešák, u modernizovaného letounu se zvýší jeho životnost z dosavadních 20 tisíc na 30 tisíc letových hodin. \"Lepší bude i dolet letounu, a to díky větším palivovým nádržím. Zatímco současný letoun L 410 má maximální dolet asi 1300 kilometrů, nově to bude asi 2400 kilometrů. Silnějším motorem pak docílíme i vyšší cestovní rychlost, z aktuálních 385 kilometrů za hodinu se zvedne na 420 až 430 kilometrů za hodinu,\" upřesnil Pešák. První letoun L410 vzlétl do vzduchu v roce 1969. Od roku 1936 vyrobili v Kunovicích přes osm tisíc letadel, jen letounů L410 bylo asi 1100. Největší zájem o tento typ letounu mají v Rusku, ale i v Argentině, Austrálii, Brazílii, na Kubě, v Chile, Indonésii nebo v Jižní Koreji. Letoun je vhodný pro letiště s krátkou tratí a nezpevněným povrchem. Cena nového typu letounu by měla být podle generální ředitelky konkurenceschopná a neměla by se příliš lišit od současné ceny letounu. Ten lze podle vybavení pořídit za několik desítek milionů korun. (Ke zprávě vydává agentura Mediafax foto)

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam