"Máme 1 300 předplatitelů, to je skvělé číslo, koho by netěšilo," říká s radostí v hlase ředitel FMB Zlín Josef Němý. Nárůst je desetiprocentní v meziročním srovnání, tohle je třeba v nelehkých ekonomických časech brát jako kardinální úspěch.
Kde může mít kořeny? Třeba v příklonu k jinému, pestřejšímu hudebnímu repertoáru. Loni zlínští filharmonici vyzkoušeli po svém v jedinečných úpravách skladby britské skupiny Queen a sklidili obrovský úspěch. V nové sezóně si vystoupení několikrát zopakují, zase čekají nabité Kongresové centrum a pak vše obohatí v podobné formě s ještě legendárnějšími Beatles.
Za pár dnů se otevírá další výkladní skříň orchestru, který už má za sebou mimo jiné předsezonní zájezd do Itálie, kde úspěšně koncertoval v katedrále San Paolo v Římě, festival Harmonia Moraviae, tentokrát s takovými skvosty jako je Smetanova Má vlast či Pocta Mozartovi.
Novinkou bude právě v sídle filharmonie v Kongresovém centru 19. ledna 1.ples Filharmonie Bohuslava Martinů, kulturní počin, který povyšuje zlínskou plesovou sezónu přinejmenším o jeden level. "Třeba to připomene slavný vídeňský Ples v Opeře," říká ředitel Němý. A ještě na sebe prozradí jednu věc: "Vypadá to, že s manželkou absolvujeme nějaký ten osvěžovací valčíkový kurs...nemůžu být takříkajíc na svém pozadu..."
Na jednu věc osvícený ředitel filharmonie s titulem doktora přírodních věd s ekonomickou logikou poučky má dáti - dal, nezapomněl. Pochválil hlavního sponzora, společnost Tescoma za stálou a rostoucí přízeń a týmž směrem poděkoval i novinářům. To dělá málokdo...
Mediálním partnerem Filharmonie Bohuslava Martinů je
Komentáře