Přesto, anebo také částečně proto, jsou prodejny pečiva možná nejvíce prosperujícím obchodním segmentem při pohledu do centra krajského města. Řada prodejen totiž mizí a výlohy mnoha domů v centru Zlína zůstávají řadu měsíců prázdné. Stejně tak se s existenčními problémy potýkají třeba hospodští. A konkurence v pečivu je tak našlapaná...
Jasný důkaz - sousedství ulic Školní a Štefánikova ve Zlíně. Centrum města, poblíž škol. "Jistě, na školáky je v pečivu spoleh," říká jeden z majitelů obchodů, bez nich je o prázdninách mnohem hůře."
Na zhruba sto metrech hned čtyři prodejny. Všechny přitom jedou naplno, ve všech největší ruch v časnějších ranních hodinách, kdy lidé spěchají do práce a mladí do škol. Ale prázdno tu není nikdy, v poledne ani odpoledne.
"Lidé mají velký zájem o zlevněné zboží, od šesté ráno prodávám zpravidla bednu zboží, které se neprodalo den předtím, a to s padesátiprocentí slevou. Po tom se skutečně jenom zapráší," vysvětluje prodavačka, které nikdy nechybí úsměv a dobrá nálada. Velmi cenný artikl v lítém konkurenčím křupavém boji.
Mikrovlnka pomůže doladit ztracenou čerstvost. "Ráda tak ušetřím, jinak se mi zdá pečivo hodně drahé," říká starší paní, Jana, s tím, že bez dobrého rohlíku nebo koláče si příjemné ráno už desítky let nedovede představit. "Ne takovou konkurenci si opravdu nedovedu vybavit z minulých let. Je dobře, že odpadly fronty, když se někde vytvoří, zajdu pár kroků k sousedům."
Obdivuhodný je sortiment zboží, v pekařství najdete stovky položek. Pekařství v kamenných obchodech přitom mají nesmírně zdatného soka ve velkých supermarketech, kde se zpravidla základní pečivo prodává levněji, nejmarkantnější je to u chleba a rohlíků.
"Právě tohle nás ale žene dál, jde o to dělat klasickou pekařinu, zboží, které chutná. Hlavně v případě chleba také takové, které díky kvalitnímu kvásku je i za pár dnů k jídlu," dodává majitel sítě obchodů s pečivem v celém kraji.
Fotogalerie
Komentáře