Mistra jsme zastihli na Velehradě.
"Jdu právě z motlitebny z baziliky, dopřál jsem si duchovní selfpodpory, mám před sebou úkol, který není z nejlehčích. Ředitel Slováckého divadla Igor Stránský mne poprosil, abych od září oživil repertoár něčím soudobým, prudérním, ale zároveň historickým, akčním a erotickým. Tak jsem tu pro inspiraci, velké duchovno, genius loci Velehradu tohle všechno skýtá. Mimo jiné i v klášterech, těch tajemných komnatách, které kdyby mohly vyprávět..."
Jak jste s připravovanou inscenací Cyril a Metod nebyli svatí daleko?
Náměr Vladimíra Savčáka, který ač mnich má legitimně dvě dcery, jsem musel hodně přepracovat, některé scény byly tak eroticky vzrušující, že jsem musel často práci přerušit. Celý příběh o tom, že oba soluňští bratři byli chlapi z masa a kostí budeme hrát ve staroslověnštině, ale promlouvat bude spíše tělo, tanec a vzrušení.
Předpokládáte, že může inscenace dosáhnout věhlasu předešlých a bude se léta hrát jako Rychlé šípy také na americké Brodwayi a v ruském Balšom těátru?
Zatím jsme podepsali kontrakty se dvěma scénami v Číně a Indii, zkusíme prorazit i do islámského světa, což může být oříšek, zato kasovně by to mělo být dokonalé. Ke svému zámečku v Ořechově bych rád přistavěl ještě konírnu a jezero naplnil mořskou vodou, doba žádá své. Daně ale určitě odvedu jako vždy Uherskému Hradišti.
Prozradíte pikantnosti z děje?
To by bylo předčasné, slibuji ale formou multižánrového představení takové zážitky, že se ateisté půjdou pomodlit a teisté na to zapomenou.
O autorovi
Jana Pravdová
Mystifikátorka tělem i duší, které není žádná pravda svatá.
Komentáře