Jestliže dnes trvá cesta stotisícovým souměstím z východní části Zlína na otrokovické Štěrkoviště až hodinu, v budoucnu to bude jen zlomek tohoto času. 15 kilometrovou trasu urazí rychlovlak pod zemí i na povrchu zhruba za sedm minut, maximální rychlost soupravy bude asi 230 kilometrů v hodině.
Stavební práce na tunelu, který povede ze zlínské čtvrti Příluky do průmyslového areálu ve Zlíně, už začaly. Dále se pak využije povrchové dopravy na novém svršku do zlínské čtvrti Malenovice, odsud znovu povede podzemní dráha až na zmíněné Štěrkoviště, kde právě začíná výstavba největšího moravského nákupního a rekreačního centra dokončeného také v roce 2015.
Spojení nebude zdaleka samoúčelné, chystá se i vlastní fúze Zlína a Otrokovic. "Název Baťov je už víceméně jasný, čekáme jen na poslední požehnání poté, co bude vytvořena nová vláda," říká Lenka Zdeňka Vaculová Dvořáková, předpokládaná mluvčí města.
Nová rychlodráha ovšem nebude mít v Otrokovicích konečnou, počítá se s jejím rozšířením na dvě strany. "Jednak na Slovácko, kde je díky důmyslné síti vinných sklepů prakticky naznačena tunelová trasa a dále pak do průmyslové zóny v Holešově, kde jak známo vzniká továrna, v níž najde uplatnění asi 20 tisíc lidí," doplňuje mluvčí.
Až budou dokončeny tyto dvě trasy, bude mít rychlodráha 70 kilometrů a deset stanic.
O autorovi
Jana Pravdová
Mystifikátorka tělem i duší, které není žádná pravda svatá.


Komentáře