Ukázalo se tak, že projekt preference a plošné koordinace MHD na světelně řízených křižovatkách ve Zlíně a Otrokovicích funguje. Zkrácení jízdních dob trolejbusů a autobusů na linkách MHD funguje od prosince. Například trolejbus číslo 2 doveze cestující z Bartošovy čtvrti do Otrokovic na nádraží o čtyři minuty dříve než v minulosti, v opačném směru dokonce o šest minut dříve.
Zkrácení jízdních dob, které je umožněno plynulejším průjezdem vozidel MHD přes všechny světelně řízené křižovatky ve Zlíně a Otrokovicích, promítla Dopravní společnost Zlín – Otrokovice do dílčích změn jízdních řádů, které platí od prosince. Například na lince 2 se jízdní doba z konečné na konečnou zkrátila ze 41 na 37 minut, na lince číslo 6 z 38 na 35 minut, na linkách 8, 10, 11, 31 a 70 se jízdní doba zkrátila o tři minuty. Linka číslo 9 přepraví lidi o čtyři minuty rychleji a autobusová linka 55 v Otrokovicích o dvě minuty. Několikaminutová zkrácení jízdní doby se promítla do jízdních řádů i většiny ostatních linek.
"Ukazuje se, že městský projekt koordinace světelné signalizace na křižovatkách a preference vozidel MHD je úspěšný a skutečně vede k lepší průjezdnosti Zlínem i Otrokovicemi. Profitují z toho naši cestující, kteří se dostanou do cíle o něco rychleji. Má to samozřejmě vliv i na ekonomiku provozu," uvedl vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Pavel Nosálek.
Systém funguje tak, že řidiči MHD dostávají prostřednictvím svých palubních počítačů do vozidla informaci, v kterém okamžiku mohou vyjet ze zastávky, aby měli na nejbližší světelně řízené křižovatce zelenou a mohli křižovatkou volně projet bez zastavování. Zařízení má také možnost v určitém rozmezí prodloužit na semaforu křižovatky signál volno, blíží-li se vozidlo MHD, nebo také zkrátit signál stůj, pokud vozidlo MHD před křižovatkou čeká.
Do projektu Preference a plošné koordinace MHD je zapojeno ve Zlíně a Otrokovicích 39 křižovatek se světelnou signalizací. Město Zlín do projektu investovalo částku 36,1 milionu korun, z toho 30,1 milionu korun představuje dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava. Partnery Zlína v projektu jsou město Otrokovice, Dopravní společnost Zlín - Otrokovice a Zlínský kraj.
Komentáře