Průběh zimy je zatím na sníh bohatý jen sporadicky. Přitom kapacit mají silničáři od Uherského Ostrohu po Horní Bečvu tolik, že by byla věčná škoda nedat jim dostatek prostoru. Navíc Zlínský kraj je známý výbornými řidiči, většina z nich je milovníky rallye a tak nápad se sypáním silnic sněhem přichází vhod vlastně všem.
"Jde nám o to, aby si chlapi vydělali, když stojí mechanismy, stojí i oni a o to u nás nikdo nestojí," říká srozumitelně ředitel zlínské Krajské správy zimní údržby silnic Milan Sypal. "Jsou-li mechanismy včetně pluhů a radlic v plné práci, jsou pak prémie až stoprocentní ve srovnání s platem" vyčísluje nová opatření, která už začala platit.
"Není vůbec žádný problém vyrábět si umělý sníh, tak jak to umějí provozovatelé vleků. V cisternách se pak místo soli nebo škváry vozí sníh a pokrýváme jím silnice. To je záležitost noční směny. Pak ji vystřídají vyspaní kolegové, silnice nasolí a posypou inertním materiálem a spokojeni jsme všichni," dodává Sypal.
S přírodním sněhem je podle meteorologů pro letošek konec, díky inovacím by se umělý mohl průběžně na silnicích udržet až do konce března. "Jde také o to, že větší dávky sněhu způsobí větší výtluky, práci tak budeme mít i na jaře, to je také důležité," vysvětluje za silničáře Sypal.
Unie řidičů nákladní dopravy, kterou zastupuje Jaromír Trailer, je také pro. "Samozřejmě, suché silnice jsou k ničemu, kamioňáky to vede k letargii, jsou daleko méně pozorní a ve svém důsledku to může vést ke zvýšenému počtu vážných dopravních nehod. Na umělém sněhu a ledu dochází jen k malým karambolům, navíc si přivydělají karosáři a autoservisy, prostě jde o novou metodu, kterou plně schvalujeme," dává svůj názor najevo Trailer.
O autorovi
Jana Pravdová
Mystifikátorka tělem i duší, které není žádná pravda svatá.
Komentáře