Problémem mostu je hlavně jeho nízká únosnost. Zlepšit stav jeho nosné konstrukce a zlepšit její zatížitelnost je mimo jiné také podmínkou k projektu stavby rychlostní komunikace R49.
Výstavba nového mostu si vyžádá úplnou uzavírku a používání objízdných tras. Předpokládá se, že po novém mostě se zde začne jezdit (ještě v omezeném režimu) od 3. srpna. Výstavba mostu ale potrvá déle, a to do 21. srpna.
Práce na mostě budou spočívat v odbourání železobetonové monolitické konstrukce, bude vybetonován nový úložný práh i závěrná zídka. Nová nosná konstrukce bude tvořena prefabrikovanými předpjatými železobetonovými trámovými nosníky, na kterých bude vybetonovaná spřažená deska. Dále budou provedeny související stavební úpravy mostního svršku a hydroizolace, sanace spodní stavby a nezbytná úprava navazujících částí silnice.
"Smluvní cena za tuto zakázku činí 5,441 milionu korun. Stavba má přislíbeno spolufinancování z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Výše příspěvku může činit až 95 procent stavebních nákladů," dodal Bronislav Malý.
Komentáře