"Tato stavba poměrně významně zasáhne do života obyvatel Zlína, protože si vyžádá částečnou uzavírku a snížení počtu jízdních pruhů na jedné z nejrušnějších dopravních tepen města," poznamenal Cekota.
Jedním z hlavních důvodů rekonstrukce silničního nadjezdu a navazujícího úseku silnice je odstranění špatného technického stavu nosné konstrukce včetně izolace a spodní stavby mostu a nevyhovujícího stavu povrchu vozovky, který má hlavní dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy. Stav mostu je hodnocen stupněm 5 – špatný. Most byl postaven v roce 1986. Podle dopravních průzkumů projede po tomto nadjezdu každý den přes 17 tisíc aut.
Práce budou spočívat v rekonstrukci nadjezdu u autobusového nádraží ve Zlíně včetně komunikace na něm a části silnice III/49016. Celková délka stavební úpravy silnice včetně mostu je 454 metrů, z toho délka mostu je 196,6 metru. Současně bude provedena rekonstrukce křižovatky silnice III/49016 s místní komunikací Vodní v délce 54 metrů. Zde a rovněž na navazujícím úseku silnice směrem na Mladcovou a sídliště Jižní Svahy v délce 204 metrů budou vyměněny asfaltobetonové vrstvy vozovky. Současné šířkové a směrové uspořádání silnice zůstane zachováno.
Smluvní cena za tuto zakázku činí 53,510 milionu korun včetně DPH. Stavba má být financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace by měla pokrýt 85 procent z uznatelných nákladů, dalších pět procent prostředků by měl poskytnout státní rozpočet. Zbývající náklady uhradí Zlínský kraj prostřednictvím Ředitelství silnic Zlínského kraje.
Stavební práce budou zahájeny během léta a celá stavba bude ukončena nejpozději do poloviny června 2018.
"Stavět se bude za částečné uzavírky po polovinách silnice a mostu. Zhotovitel nejdříve rozdělí rekonstruovaný úsek svodidly na dvě poloviny. Poté dojde k uzavření dvou jízdních pruhů na východní straně mostu a doprava bude převedena do dvou jízdních pruhů na západní straně mostu. Později se situace obrátí. Již v současné době specializovaná firma zajišťuje potřebné úpravy nosné sítě trolejového vedení, aby se dalo přeložit z rekonstruované do průjezdné poloviny komunikace. Předpokládá se, že částečná uzavírka mostu nebude překážkou při pořádání městské rychlostní zkoušky motoristické soutěže Barum Czech Rally," dodal Cekota.
Komentáře