Ještě před 20 lety se přitom zlínská zoo s návštěvností kolem 200 000 lidí řadila mezi turistická místa regionálního významu. "Neustálý chovatelský rozvoj, mimořádné prostředí s nápaditě pojatými expozicemi, koncepce členění areálu podle kontinentů a cílený marketing však přinesly výsledky," poznamenala Bujáčková.
Rekordní návštěvnost roku 2015 s počtem téměř 640 tisíc návštěvníků výrazně přispěla k rekordní výši vlastních příjmů zoo. "V uplynulých pěti letech jsme každoročně dokázali zvyšovat naše vlastní příjmy. V roce 2015 toto navýšení představovalo částku 30 milionů korun, což ve srovnání s rokem 2010 znamená čtyřicetiprocentní nárůst. A to je skutečně velký skok nejen na české poměry," řekl k ekonomické prosperitě zoo její ředitel Roman Horský. Díky přízni návštěvníků zoo již několik let nemusela sáhnout k jednoduchým nástrojům zvyšování příjmů – zdražení vstupného nebo zpoplatnění parkovišť zoo. Za ekonomickým úspěchem však nestojí jen počty návštěvníků, ale také nalezení nových zdrojů vlastních příjmů a osobní přístup všech zaměstnanců.
"Věřím, že se nám nastolený trend podaří udržet i nadále. První polovina letošní roku je pro nás velmi příznivá, o sedm procent jsme již překonali návštěvnost za stejné období roku 2015. Ve stejném trendu se k naší radosti vyvíjí i první prázdninový měsíc, " uvedl Roman Horský. Dle jeho názoru je však nezbytné zajistit stálý investiční rozvoj. "Naší poslední významnou investicí, kterou jsme realizovali v roce 2014 s přispěním zřizovatele Města Zlína, byla Zátoka rejnoků. Byl to projekt mnohem náročnější po technické než ekonomické stránce. Porovnání vynaložených investic a přineseného ekonomického efektu nám potvrdilo, že toto je správný směr budoucího rozvoje zlínské zoo," zhodnotil přínos rejnoků Roman Horský.
Komentáře