Ve Zlínském kraji je zachován rozsah dopravy jako ve stávajícím jízdním řádu. Navyšuje se počet přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic. Na trati Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk pak dochází ke změně konceptu regionální dopravy.
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2017 celkem 3 512 tisíc vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 488 regionálních spojů, o víkendech 388, což představuje průměrně 459 vlaků denně.
Mezi nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji patří navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic a zpět. "Celkově na této lince bude od nového jízdního řádu jezdit sedm přímých spojů z Kroměříže do Zlína a opačně čtyři přímé spoje ze Zlína do Kroměříže. Všechny budou zajištěny modernizovanými jednotkami Regionova nebo moderními jednotkami RegioShark," upřesnila Bezuchová.
Na trati se mění koncept regionální dopravy v důsledku změny konceptu dálkové dopravy. U přímých vlaků Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice dochází nově ke zkrácení vlaků, a to jen v úseku Újezdec u Luhačovic - Bylnice a zpět s přestupem ve stanici Újezdec u Luhačovic na vlaky dálkové dopravy. Osobní vlaky z Brna hl. n. se budou nově trasovat až do stanice Uherský Brod. Doplňkové osobní vlaky Uherské Hradiště - Bojkovice budou nově vedeny denně.
Změny nastanou také v regionální dopravě. Například na trati 282 Vsetín - Velké Karlovice došlo k zavedení nového vlaku (Os 13280), který bude zajišťovat o víkendech přípoj ve stanici Vsetín na vlak Ex 520 směr Praha. Vlak bude odjíždět z Velkých Karlovic v 5.57 hodin a přijíždět do Vsetína v 6.45 hodin. Přípoj na Prahu odjíždí v 6.52 hodin.
Na základě požadavků cestujících došlo také na trati 303 Valašské Meziříčí - Kojetín k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět. Nově budou jezdit přímé vlaky z Kroměříže v 8.13, 10.13, 14.13, 16.13 a 18.13 hodin. V opačném směru budou jezdit nově vlaky s odjezdem ze Zlína v 11.03 a 12.53 hodin.
Na trati 330 Přerov - Břeclav došlo k zavedení nového vlaku s odjezdem z Otrokovic v 5.14 hodin, Hulín (příj. 5.26 hodin) - vlak dále pokračuje do stanice Kojetín s příjezdem v 5.49 hodin.
Na trati 331 Otrokovice - Vizovice došlo k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět, viz trať 303. Vlak Os 14207 (původně z Bojkovic) bude nově výchozí ze stanice Otrokovice. Zrušen pak bude vlak s odjezdem z Otrokovic v 11.30 hodin s příjezdem do Vizovic ve12.14 hodin a vlak s odjezdem z Vizovic ve 12.20 a s příjezdem do Zlína střed 12.44 hodin.
Další změny:
Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk:. Nově budou vlaky s odjezdem z Bylnice v 10.04, 14.04, 16.04 hodin ukončeny ve stanici Újezdec u Luhačovic. V opačném směru budou vlaky výchozí ze stanice Újezdec u Luhačovic s odjezdem v 11.09, 13.09, 15.09, 17.09 hodin.
Nově budou osobní vlaky z Brna vedeny do Uherského Brodu a zpět do Brna. V Uherském Brodě bude zajištěn přestup na vlaky dálkové dopravy směr Luhačovice. V Újezdci u Luhačovic bude zajištěn přestup na vlaky směr Bylnice.
Novinkou je zavedení denního spojení mezi Uherským Hradištěm a Bojkovicemi. Tyto vlaky v letošním roce jezdily pouze v pracovní dny.
Vlaky dálkové dopravy mezi stanicemi Újezdec u Luhačovic - Staré Město u Uherského Hradiště budou opatřeny tarifní výjimkou, že cestující budou odbaveni jako ve spěšném vlaku.
Vlak s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 18.05 pojede denně do stanice Bojkovice město s příjezdem v 19.25 hodin.
Vlak s odjezdem z Uherského Hradiště ve 4.46 hodin v pracovní dny pojede nově místo do stanice Vizovice do stanice Kojetín (příjezd 5.49 hodin).
Ve Zlínském kraji bude také v příštím roce nasazeno šest moderních motorových vozů RegioShark na tratích z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína a také na spojích z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a dále z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic. Tyto jednotky jsou zařazeny na 17 % vlakových spojů ve Zlínském kraji. Na vybraných tratích jezdí motorové jednotky Regionova. Ve Zlínském kraji jsou na 70 % všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla.
Komentáře