„Máme hotovou dokumentaci pro územní řízení. Navazujeme na již dokončené výkupy pozemků. Do konce roku bychom tak měli mít vykoupenou zhruba polovinu potřebných garáží," popsal postup příprav Josef Novák, radní pro oblast dopravy. Komunikace obchvatu Zálešné je vedena jako dvoupruhová. Po stranách silnice jsou u obytné zástavby navrženy protihlukové stěny. Na trase jsou navrženy tři mostní objekty. Největším bude nový most u zlínské nemocnice, pod kterým se na pravém břehu řeky počítá s převedením cyklostezky. Projekt obchvatu také poznamená areál Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice.
„Dopravní společnost bude využívat nový výjezd vozidel z ulice Dřevnická. Ulici doplní světelné signalizační zařízení. Dojde také k přetrolejování celého areálu," doplnil radní Josef Novák. Na jaře se pak, kvůli novele legislativy, musí v rámci EIA (vyhodnocení vlivu na životní prostředí) doplnit biologické průzkumy na výskyt ryb a netopýrů.
Obchvat Zálešné má začínat na budoucí okružní křižovatce pod Burešovem, vede po severním okraji Zálešné, u nemocnice se stáčí k jihu a průchodem přes zástavbu se má napojit na ulici Zálešná XII, ulici Podvesná XVII a třídu T. Bati. Uvedené ulice se mají rozšířit.