Do sběru se letos zapojily celé firemní kolektivy, školy, dětské domovy i samotné obce. Masivní kampaň se odehrávala převážně na sociálních sítích, kde si ji lidé s nadšením sdíleli.
Sběrných míst bylo letos devět, nově přibylo jedno na Švarné Hance. Na každém sběrném místě dostali dobrovolníci prázdné igelitové pytle, jeden na plasty, druhý na směsný, rukavice a malou pozornost na památku. Nasbíraný směsný a velkoobjemový odpad svezou obce nebo provozovatelé rekreačních areálů na skládku.
Největší procento z vysbíraného odpadu tvořily plasty a sklo.
Novým pomocníkem pro letošní úklid je mobilní aplikace, se kterou lze zaznačit v mapě místo černé skládky nebo předmětu, který sběrači nedokážou vlastními silami odnést. Takzvanou Bordelapku vyvinul horolezec Libor Uher ve spolupráci s Krajským úřadem MSK.
Mapu s vyznačenými skládkami předáme obcím a majitelům pozemků, aby mohli lokalitu dočistit.
Účastníci akce se mohli zapojit do tří soutěží:
- Tipovačku o počet nalezených pneumatik rozjel jeden ze sponzorů Hyundai Dymos. Číslo 24 uhodli hned 3 lidé. Ti získali hodnotné poukazy.
- Organizátoři odměňovali tradičně i kuriózní nález. Našel se například kompletní gauč i psací stroj. Někdo dokonce v horách vyhodil i kříž s postavou Ježíše, sadu vycházkové obuvi nebo dětské autíčko Tatra. Cenu vítězi věnovala sportovní speciálka z Frenštátu Tobi sport.
- Mimo to ještě stále běží soutěž o nejlepší fotku. Vítěz získá iPhone od firmy SMOLO.
Celodenní práci sběračů odměnili organizátoři koncertem a dětským programem na Ostravici v nádherném areálu hotelu Sluníčko, který dal své zázemí plně k dispozici. Díky Nadačnímu fondu RESIDOMO, který akci masivně podporuje dlouhodobě, dále díky partnerům Mamiart, BONATRANS GROUP, Lesy České republiky a Hyundai Dymos a mediálnímu partnerovi Hitradio Orion bylo možné připravit neopakovatelnou atmosféru a udělat z úklidu zážitkovou akci, na kterou nezapomenou dospělí ani ti nejmenší.
Komentáře