Městská část parkoviště má 53 parkovacích míst. Zbylých asi 100 parkovacích míst náleží obchodní galerii, kterou vybudovala firma Valatrans. Společnost bude provozovatelem celého parkoviště. „Výnosy i náklady na provoz budou rozdělené poměrově podle velikosti parkovací plochy mezi město a firmu,“ poznamenala Raszková. Městu připadne zhruba třetina, společnosti dvě třetiny.
Radnice za svou část parkoviště zaplatila asi 60 milionů. „Je to jedna z největších investic v porevoluční historii města. Tato stavba nepřinese jen potřebná parkovací místa v centru města, bude také výchozím bodem propojení s připravovaným nádražím. Parkovací místa tak mohou sloužit nejen cestujícím vlakem, ale i návštěvníkům města nebo obchodní galerie,“ uvedl starosta jiří Růžička.
Jednání o vzniku nového nádraží město zahájilo město v roce 2014, připomněl tehdejší starosta Vsetína a nynější hejtman Jiří Čunek. „Zároveň jsme museli řešit přednádražní prostor. Díky spojení se soukromým investorem se daří naplnit vizi propojení nádraží, centra a Rokytnice,“ dodal Čunek.
Stavba městské části parkoviště začala společně s pracemi na budování obchodní galerie v lednu 2018. Investor nákupního centra před samotným započetím stavebních prací zdemoloval původní objekt banky ČSOB. „Tato demolice a následné umístění obchodní galerie vytvořily podmínky pro vznik plánované nové budovy vlakového nádraží. V budoucnu by tedy novostavbu podzemního parkoviště a obchodní galerie měla doplnit nová budova vlakového nádraží s terminálem pro příměstskou autobusovou dopravu. Všechny tyto objekty budou navíc propojeny podchodem, který tak spojí nákupní galerii s novým nádražím a Rokytnicí,“ řekla Raszková.
Komentáře